Inför helgen - debut, styrelsemöte, fölauktion och EM

Nu har vi fått starttider mm inför helgen, och jag skall väl säga att jag är både nöjd och missnöjd ;)
 
Ska vi börja gå igenom helgen så ska jag på Fredag vara på Styrelsemöte med SWB på ett hotell inne i Lund mellan 9.30 och 17.00 - eventuellt ännu senare, beroende på hur mycket vi hinner igenom. Sedan är det egentligen gemensam middag på hotellet kl 20.00, men när jag bestämde mig för att anmäla till tävlingen avbokade jag mig från den, så jag åker nog direkt från Lund till stallet och rider, badar häst och packar.
 
Dressyren rids inne på vackra Kastanjegården på Flyinge, vår klass börjar kl 07.30 (!) på lördag morgon, jag startar som nr 5 och har just nu starttid 07.56. Det innebär köra från stallet runt halv 6, tidig morgon alltså! Sedan rider vi inte hoppningen förrän allra sist, 4- och 5-åriga hästarna gör sin hoppning på förmiddagen och ca 12.30 räknar de med att börja den öppna 1*-klassen och därefter 6-åringarna, totalt caa 40 ekipage. Så vi kommer nog inte hoppa förrän närmare 3. Det positiva är att man slipper planera in tid för att gå hoppbanan innan dressyren - varje minut man sparar på morgonen är guld värd och det lär ju finnas tid till det någon annan gång under dagen. Jag kommer också förmodligen kunna vara med på resten av SWBs styrelsemöte som ska hållas under förmiddagen på Flyinge i Chefsbostaden precis vid dressyrbanan. Jag hinner också se förhandsvisningen av alla auktionsfölen som är kl 12. 
Det negativa är att jag förmodligen inte kommer hinna sova speciellt mycket natten fre-lör, och det blir ganska lång dag för Bruce att stå och vänta i släpen, hade känts bättre om han hade kunnat få komma hem och gå ut i hagen och ladda inför terrängen där istället. Så blev det i Öved och då hade han mycket energi till terrängen dagen efter. Däremot vet jag inte riktigt om det blir positivt eller negativt för själva hoppningen att han får vänta så länge efter dressyren. Har ju bara hoppat honom på tävling i samband våra två fälttävlansstarter när hoppningen har varit direkt efter dressyren, och då har jag tyckt han varit lite mer loj än vanligt.
Jag kommer förmodligen inte kunna följa själva fölauktionen heller, den börjar kl 15 och det är stor risk att det är precis när vi ska göra oss klara inför och rida hoppningen, och efteråt så är det nog bäst för Bruces skull att åka direkt hem.
 
På söndagen rider min klass återigen terrängen sist av alla, har inte räknat på exakta tider men räknar med att det blir under eftermiddagen. Jag gissar att 5-åringarna går samma bana som oss, så det hade kanske varit skönt att vara på plats på förmiddagen och titta på några av dem och se hur linjer etc rids. Jag ska ju också någon gång hinna gå terrängbanan, blir väl en eller två gånger på söndagen men hade varit bra att hinna gå på lördagen också. I alla fall en gång så man har sett banan och kan ligga uppe och fundera hela natten på hur man skall rida ;)
 
Sedan får man såklart inte glömma att hålla tummarna för svenska fälttävlanslaget som behöver säkra en OS-plats under EM i Blair Castle! Just nu känns det inte som att jag kommer hinna se så mycket av det, men mobilen kommer nog att gå varm med online-resultat. Dressyren rids Torsdag och Fredag, terrängen Lördag och banhoppningen Söndag och SVT sänder live under helgen!
 
 
Hästdagbok | |
Upp