I try to picture me without you but I can't

Igår lastade vi in årets halm på loftet i stallet här hemma, det gick ganska snabbt eftersom vi var alla 4 som hjälptes åt, men det passade ändå rätt bra att ge Bruce en vilodag inför tävlingen i helgen. Idag blev det äntligen läge att ge sig ut på fältet igen, denna gången med hoppsadel och lite mer framåttänk än dressyrjobbstänk. Fick med oss en stallkompis ut och tog några varv åt vart håll med lite varvat trav och galopp och avslutade med att skritta av på grusvägen för att få lite omväxling i underlaget. Bruce var ganska pigg efter vilan och fyrade av en del ganska rejäla bocksprång i galoppen. Hoppas detta blev ett lagom förberedande pass, så att han känns mjuk i kroppen men inte för trött imorgon, då är planen att rida ett lösgjörande pass i ridhuset, gärna så kort som möjligt men att han ändå känns "genomriden". Förhoppningsvis har han busat av sig tillräckligt nu för att fortfarande ha energi till terrängen på söndag men utan att han nödvändigtvis behöver bocka efter varje hinder... ;)
 
Tog också tag i och putsade av all hopputrustning som ändå inte skall användas mer innan start, glömde dock starta tvättmaskinen med mina tävlingskläder som jag hade tänkt fixa idag... Glömde även ringa hovslagaren som jag har tänlt jag ska göra hela veckan nu
 
Imorgon är det möte i Lund som gäller, mycket spännande saker på gång inom SWB! Satt tidigare idag och gick igenom det material som vi fått utskickat inför mötet samtidigt som jag kollade lite halvt på första halvan av dressyren i FT-EM. Sverige ligger bra till än sålänge med en 4e plats efter 2 ryttare, både Johan Lundin och Anna Nilsson satte personbästa! Jag blev väldigt positivt överraskad av Anna Nilssons ritt på Luron som jag inte sett i dressyren tidigare, snygg häst med bra gångarter och fortfarande lite busig inne på banan trots sina 16 år! Håller tummarna för att allt ska fortsätta i samma fina stil resten av helgen.
 
 
Hästdagbok | |
Upp